Cannondale SuperSix EVO er nærmest som en standardsykkel å regne når det kommer til hva en all-round-racer anno 2018 skal levere. Den moderne klassikeren har noen år på baken nå, men har gått fra testseier til testseier i blader over hele verden. Også her i Landevei. Amerikanerne hos Cannondale var relativt tidlig ute med å tilby toppsykkelen sin i en versjon for skivebremser. Vi skulle dermed kunne tro at de hadde et lite forsprang på flere av konkurrentene akkurat på dette området.
Cannondale SuperSix Ultegra Disc er fortsatt litt bakpå
Cannondale SuperSix EVO er nærmest som en standardsykkel å regne når det kommer til hva en all-round-racer anno 2018 skal levere.
Cannondale Supersix EVO Disc Ultegra
Pris: Ca 29 999 kroner
Vekt: 8,3 kilo
Størrelse testet: 56
Oppgitt rammelengde - reach: 393 mm
Oppgitt rammehøyde - stack: 567 mm
Ramme: SuperSix EVO Disc, BallisTec Carbon
Styre: Cannondale C2 42 mm
Stem: Cannondale C2 110 mm
Sete: Selle Royal Seta S1
Setepinne: Cannondale C3, 6061 Alloy, 25.4-pinne
Gir: Shimano Ultegra
Krank: Hollowgram SI med FSA-klinger 52/ 36
Kassett: Shimano 105 11-28
Bremser: Shimano Ultegra hydraulisk disc 160/140 mm skiver
Hjul: Mavic Aksium Disc-hjul 12mm aksling foran, 9 mm hurtigkobling bak
Dekk: Mavic Yksion Elite 25mm
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Landevei,
Terrengsykkel, UTE, Klatring, Fri Flyt og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Landevei.no er best på sykler, sykkelkultur og sykkelopplevelser. Landevei.no er et univers fylt av lidenskap og lidelse for serpentinsvinger, brostein, sidevind og god kaffe. Er du syklist, vil du forstå.
Har du spørsmål?