Den merkevaren skal bestå, skal vi tro Arnt Nilsen i Gresvig, nå Intersport. For noen har det kanskje vært uklart, men Diamant er altså en merkevare solgt hos Gresvig, mens Nakamura har vært solgt hos Intersport. Begge merkene er utviklet av det samme teamet, og syklene har i mange tilfeller vært nærmest identiske. Men selv om G-Sport, Gresvig og G-Max i praksis er historie fra midten av august, vil det fortsatt finnes sykler med merkevaren Diamant.
– Sortimentet frem til 2020 for begge merkene vil bestå, og det vil så vidt jeg kan skjønne fortsatt gjøre Diamant til Norges største sykkelmerke, målt i antall solgte sykler. Vi har hatt 130 modeller i sortimentet vårt, som vi designer og utstyrer. Noen sykler fra Diamant og Nakamura blir dermed helt like, for det finnes bare en måte å lage en sykkel til 4000 kroner på, det blir umulig å lage dem ulike. I to kjeder har vi prøvd å skjerme sortimentet fra en kjede til en annen, ved å designe og selge syklene på to ulike måter. Det er ikke bærekraftig, og nå kan vi lage ett sortiment til en kjede. For konkurrentene er ikke dette en god nyhet, sier Nilsen.