Vi har ingen mulighet til å etterprøve akkurat dette, men vi kan derimot gå god for flere andre ting.
Titter vi nærmere på justeringen, finner vi at hjelmen har fem punkter for justering i høyden, samt den vanlige, trinnløse justeringen rundt hodet. Putene i hjelmen er veldig behagelige på huden, og du finner dem i hele lengderetningen i pannepartiet. Det er altså selve strammeanordningen, ikke isoporen, som hviler mot hodet.
Putene oppgis å være laget i delvis merinoull, som forhindrer at lukt skal sette seg. Passformen er lang og smal, så det er ikke bankers at denne hjelmen vil passe alle. Den store fordelen er dog at du slipper den sopplignende looken som aerohjelmer kan gi.
Ventilasjon er ofte et tema på aerohjelmer, og her er Airnet av de bedre i denne klassen. I utseende kan den minne veldig om Giro Synthe, og Airnet er utstyrt med 23 lufteventiler. I denne testen er det best i klassen, uten at vi kan måle om dette går ut over aerodynamikken.
Vi liker også at hjelmen tar med i betraktningen at et eller annet sted vil vi gjøre av brillene våre. Du finner brillegarasje med gumminupper både foran og bak, og alle brillene vi prøvde satt godt.
Strammehjulet i nakken er lite, og kan bli utfordrende med tykke hansker. Y-stroppen under ørene kan ikke justeres, og dette er irriterende. Har du høyt hode henger den over ørene, lav panne motsvarende langt ned.
Men: Et klassisk og stilig utseende, lav pris, tre størrelser, fem farger, egen jentemodell, brillegarasje og god aerodynamikk gjør Airnet til en knallhjelm i denne prisklassen.