Cervélo R3 Ultegra di2 er rimeligere, litt tyngre og litt mindre skarp enn toppmodellen R5. Geometrien er lik som på den dyrere versting-utgaven.
R3 er kanskje Cervélos budsjettvariant, men den er likevel denne testens dyreste sykkel med god margin.
Cervélo R3 Ultegra di2
Cervélos neongule R3 Ultegra di2 er sykkelen som Edvald Boasson Hagen og de andre på Team Dimension Data bruker i endagsrittene på vårsesongen.
Cervelo R3 Disc Ultegra - Di2-modellen testet
Pris: Ca 42 000 kroner m/mekanisk Ultegra/ 53 000 kroner som testet
Vekt: 8,1 kilo
Størrelse testet: 56
Oppgitt rammelengde -reach: 387 mm
Oppgitt rammehøyde - stack: 580 mm
Ramme: Cervelo all carbon
Styre: FSA Energy Compact 40mm
Stem: Cervelo Ultra Light alloy 110mm
Sete: Fizik Antares R7
Setepinne: Cervélo Carbon SP19
Gir: Shimano Ultegra/Di2 på testmodellen
Krank: Shimano Ultegra 52/36
Kassett: Shimano Ultegra 11-28
Bremser: Shimano Ultegra hydraulisk disc 160/160 mm skiver
Hjul: Mavic aksium Disc 12mm RAT-akslinger foran og bak, Mavic Ksyrium på Di2-modellen testet.
Dekk: Mavic Yksion Elite 25mm på mekanisk modell/Continental Grand Sport extra 25mm på Di2-modellen testet
Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Landevei,
Terrengsykkel, UTE, Klatring, Fri Flyt og Jeger sine nettsider og e-magasin.
måned
måned
måned
Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.
Landevei.no er best på sykler, sykkelkultur og sykkelopplevelser. Landevei.no er et univers fylt av lidenskap og lidelse for serpentinsvinger, brostein, sidevind og god kaffe. Er du syklist, vil du forstå.
Har du spørsmål?