Trek Checkpoint SL5

Trek Checkpoint SL5 passer for de som ikke vil gi slipp på ekte landeveisfølelse, men likevel dra på langtur i ikke-asfaltert landskap.

Sist oppdatert: 8. november 2018 kl 15.07
BAKDEMPET: Trek Checkpoint har IsoSpeed-ramme som lar seterøret flekse mer enn normalt. Geometrien er landeveislik og allsidig.
BAKDEMPET: Trek Checkpoint har IsoSpeed-ramme som lar seterøret flekse mer enn normalt. Geometrien er landeveislik og allsidig.
Trek Checkpoint SL5
  • Pris: 32 000 kroner

  • Vekt: 9,5 kilo


  • Størrelse testet: 54

  • Nett: Trek Bikes

  • Ramme: Karbon
 m/IsoSpeed

  • Gaffel: Karbon (m/skjerm- og bagasjefester)

  • Stem/styre: Bontrager Elite stem, Bontrager RL IsoZone styre


  • Setepinne/sete: Bontrager Ride-Tuned setemast, Bontrager Montrose Comp sete

  • Hjul og dekk: Bontrager hjul, Schwalbe G-One 35mm dekk


  • Drivverk: Shimano 105 2x11, Shimano 105 34/50t krank


  • Bremser: Shimano RS505

Trek Checkpoint SL5 har karbonramme med Treks støtdempende konsept de kaller IsoSpeed. Systemet frikobler seterørets bevegelser i lengderetningen fra resten av rammen, slik at setet kan flekse mer bakover og nedover over ruglete terreng. Trek har tatt klare bikepacking-grep med grussykkelen Checkpoint, sammenlignet med søstersykkelen Domane.

Trek Checkpoint SL5 lar deg justere lengden på kjedestagene for å øke stabiliteten til turer med last, eller forkorte dem for å gjøre sykkelen kvikkere til landeveissykling. Vi valgte å bruke den i korteste innstilling slik den blir levert, men har du ambisjoner om å laste sykkelen tungt, eller bruke 27,5-tommer hjul og feitere dekk, er det fint å ha muligheten. Trek Checkpoint SL5 har uansett god klaring til store dekk selv med store hjul. Bra!

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Landevei,

Terrengsykkel, UTE, Klatring, Fri Flyt og Jeger sine nettsider og e-magasin.

12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
8 utgaver av Fri Flyt Magasin
99,-
per
måned
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
2 utgaver av Fri Flyt Magasin
119,-
per
måned
1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
139,-
per
måned

Abonnementet fornyes automatisk etter bindingstiden. Si opp når du vil, men senest før perioden utløper.

Landevei.no er best på sykler, sykkelkultur og sykkelopplevelser. Landevei.no er et univers fylt av lidenskap og lidelse for serpentinsvinger, brostein, sidevind og god kaffe. Er du syklist, vil du forstå. 

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

 

Relaterte artikler

 
IØYNEFALLENDE: Fargen er frekk, og minner om et annet ikonisk sykkelmerke, men dette er en grussykkel fra Specialized, Diverge Elite E5. Alle foto: Knut Andreas Lone
Specialized Diverge

Specialized Diverge Elite E5

ROBUST ALLROUNDER: Cannondale Topstone 1 kommer blant annet i en jordlig brunfarge som setter tonen for grussykkelen. Alle foto: Knut Andreas Lone
Test av gravelsykkel

Cannondale Topstone 1

ridley kanzo a gravel sykkel xxl
Test av gravelsykkel

Ridley Kanzo A

Test gravelsykkel fara ar
Test av Fara AR gravelsykkel

Fara AR

Superior x-road elite gravelsykkel
Test av gravelsykkel

Superior X-Road Elite 2022

Wilier sykkel Rave SLR gravel test
Wilier Rave SLR Ekar

Wilier Rave SLR Ekar

Diamant AR V GRX gravelsykkel test
Gravelsykkeltest

Diamant AR V GRX 022

Landevei.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen | Journalist: Knut Andreas Lone | Journalist: Henrik Alpers |

Tips oss: Send mail her!

Salgssjef Fri Flyt AS: Robert Robertsen