Hallaisen alle sammen! Da er påsken over og den har vært bra på flere måter. Jeg har siden sist fått den nye sykkelen og jeg har også vært på photoshoot med Ola Morken.
Min nye sykkel, en Gavia Zoncolan SR1 Di2, ble hentet ut hos Bikeshop dagen etter at jeg bestilte den! Matt sort med matt sorte hjul og styre. Ble ganske hissig etter min mening. Vekten er nesten en kg lettere enn det min forrige sykkel, Giant Propel, veide inn på. Gaviaen er nok noen hakk vassere som en allrounder enn det propelen var. Propelen var god på tempo, i spurt og ikke så tekniske partier. Komforten i Gaviaen er også bedre og det virker som en veldig bra sykkel for meg.
RASK SAK: André er godt fornøyd med sin nye hoj.
RASK SAK: André er godt fornøyd med sin nye hoj.
Siden påsken begynte har det blitt nesten 500 kilometer på sykkelen. Egentlig ganske fornøyd med det, siden påsken ofte består av familiebesøk og andre ting som stjeler sykkeltid. I går kjørte jeg Enebakk rundt løypen som lagtempo med en gjeng fra Hasle-Løren. Noen i god form, mens noen hadde litt å gå på, alltid litt forskjeller på denne tiden av året!
Lagtempo er uansett en fin treningsform siden alle får utbytte av det. Selv hadde jeg pigge ben og kjente at jeg fint kunne dratt på enda mer. Alltid godt å få svar på at formen er stigende, særlig nå som det bare er 12 dager til jeg lander på Mallorca. Planen for oppholdet der er å få 6-7 timers økter 9 dager på rappen.
GRUPPEKOS: André liker å trene lagtempo.
GRUPPEKOS: André liker å trene lagtempo.
Mitt første ritt for sesong blir Enebakk rundt 1. mai! Sees vi?
I går stod photoshoot med Ola Morken på programmet, en av Norges mer kjente sykkelfotografer. Jeg måtte jo få noen freshe bilder med nytt tøy og sykkel. Turen gikk ut til Ski, tror jeg? Ikke så veldig kjent, men vi fant noen sweetspots som Ola hadde funnet litt tidligere uken. Resultatene får du servert her.
AEROTIPS
Du tror kanskje undetegnede har noe banebrytende på gang? Som du sikkert har fått med deg kan man ved å barbere beina spare opptil 70 sekunder på 40 km i 40 km/t. Så hva med å stjele enda flere sekunder ved å kutte ned hårmengden ytterligere? Jeg snakker selfølgelig om armene, hvorfor gjør ikke flere det? Jeg begynte nemlig i fjor høst. Kanskje ikke så veldig mye raskere, men personlig synes jeg det er deilig med myk og fin hud. Det er så definitivt innafor, punktum.
AERO IS EVERYTHING: André håper å spare et par sekunder ved å fjerne hårete på armene.
AERO IS EVERYTHING: André håper å spare et par sekunder ved å fjerne hårete på armene.
Du blir sinnssykt rask om du bare oljer de inn med Hawaii-oljen du kjøper på Mallorca. Har dog beholdt de italienske lokkene på hodet, som du kan se under her. Skulle gjerne hatt #klassikerskjegget også, men som den barnerumpen jeg er har jeg fortsatt dårlig med skjegg desverre. Med tanke på at jeg snart er halvveis i 20-årene er det på tide at det kommer snart.
Møtte forresten min hittil største fan i helgen. Han syklet for en klubb jeg ikke har hørt om før, men de hadde sorte og røde bokstaver. De siste to årene hadde han og laget visstnok spesialisert seg på 2.plass i diverse ritt. Hyggelig type. Han fikk ett signert bilde og et minne for livet.
Fjæra. Fjaera på insta, anbratli på snap. Verdt å legge til!
Her ser du noen av bildene Ola Morken tok av meg: